کد مطلب:314443 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:187

فرزند مرده یا نیمه جان از میان گونی بیرون آمد
2. یكی از دوستان ورزشكار و رزمی كار به نام آقای «م» كه از شاگردان مرحوم غلامرضا تختی بوده گفت: من خودم از حضرت عباس علیه السلام معجزه ای دیدم كه برایم عجیب بود و آن این است كه برای اولین بار قبل از انقلاب به كربلا مشرف شدم.

در حرم حضرت اباالفضل العباس علیه السلام مشغول زیارت بودم، دیدم یك عرب بدوی داخل حرم آمد و یك گونی كه در آن بسته بود گذاشت و رو به قبر مطهر عباراتی عربی گفت و رفت و من چیزی نفهمیدم. از وقتی كه او رفت، من حواسم به آن گونی بود كه چرا آن را گذاشت اینجا؟ محتوی آن چیست؟

یك باره دیدم گونی تكان می خورد و آمد و شد زیادی آنجا شد و من چیزی نمی فهمیدم تا اینكه همان مرد بدوی آمد و با حالت طلبكارانه تند در كیسه را باز كرد و یك بچه 9 - 8 ساله از آن بیرون آمد. من از دوست مترجم پرسیدم قضیه چیست؟ گفت: این عرب آمد به حضرت ابوالفضل علیه السلام گفت: فرزندم یا مرده یا دارد می میرد، مال خودت، من بچه ی مرده نمی خواهم و از حرم بیرون رفت. حالا آمده تشكر می كند، زیرا فرزندش صحیح و سالم شده و دارد او را می برد. در این هنگام، فریاد شادی و گریه آمیخته به هم در حرم قمر بنی هاشم علیه السلام همه جا را گرفت و من این را چون با چشم خودم دیدم هنوز كه به یادش می افتم حالم را دگرگون می كند و آقای «م» در این وقت چشمانش را اشك فرا گرفت.

ناگفته نماند كه امروز سالگرد درگذشت مرحوم غلامرضا تختی پهلوان شیعی



[ صفحه 389]



ایرانی است، كه این دوست ما آقای «م» از شاگردان وی بوده كه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام خواست یكی از معجزات خود را به او نشان دهد و پس از سالیان سال به یاد او باشد و چشمش اشكبار گردد. اشك یك پهلوان با اشك افراد عامی تفاوت دارد. یك پهلوان واقعی را ممكن است كودكی یتیم به گریه آورد یا ناله پیر زالی خمیده زانوی او را بلرزاند. اگر من نام تختی را می برم نه به خاطر قهرمانی اوست و همین طور خیلی دیگر از مردم، بلكه به خاطر جوانمردی اوست.

تختی فقرا و ضعفا را دوست داشت و این یكی از صفات شیعه ی علی علیه السلام است. كه خود فرمود:«اعطینا محبة الفقراء» هر كه بویی از مولا علی علیه السلام به او رسیده چنین است، فقیر را دوست دارد.

قهرمانی مربوط به عالم جسم و ماده است كه برای عده ای حاصل می شود، ولی جوانمردی مربوط به عالم ورای جسم و ماده است و از صفات روح است. ای ورزشكارانی كه به نام و به یاد علی علیه السلام بهره ای از زمان را گذرانده اید، بیایید به پیروی از علی علیه السلام جوانمرد، بزرگوار، با گذشت، مؤمن، متقی، با سخاوت، و به علی و اولاد علی علیهم السلام و فرزندان آنها عشق بورزید و اگر چنین هستید به مادر و پدر خود دعا كنید، خصوصا مادر، كه محبت علی و اولاد علی علیهم السلام با شیر مادر آمیخته است كه به طفل منتقل می شود.